امسال در نمایشگاه کار دانشگاه تهران، سازمانها و شرکتهای بزرگ  داخلی و بین المللی ،شرکتهای دانش بنیان و استارتاپی ،نمایندگان از پردیس ها،دانشکدگان و دانشکده های مختلف دانشگاه تهران ،برخی نهادها و سازمانهای مرتبط با حوزه اشتغال همچون سازمان فنی حرفه ای کل کشور ،بنیاد ملی نخبگان،بنیاد حامیان دانشگاه،مرکز مطالعات زنان و …..حضور خواهند داشت و علاوه بر ارایه فرصتهای شغلی  و کار آموزی مختلف، برنامه ها و خدمات ذیل نیز ارایه می گردد:

– برگزاری کارگاههای آموزشی و نشست های تخصصی:

کارگاه های آموزشی در نمایشگاه کار دانشگاه تهران، بر مبنای نیازسنجی از دانشجویان و افراد خبره در صنعت و در راستای آماده سازی کارجویان جهت ورود به بازار کار طراحی شده اند و فرصت مغتنمی برای تمامی کارجویان و سازمان های شرکت کننده در این نمایشگاه و بستر مناسبی برای انتقال تجربه از شرکت های موفق و پیشرو در صنعت هستند و به صورت حضوری با بهره گیری از اساتید معتبر و با همکاری سازمان های داخلی و بین المللی برگزار می شوند. آنچه این کارگاه ها را از سایر موارد مشابه متمایز می کند توجه به کاربردی بودن مطالب ارائه شده در این کارگاه ها و استفاده از مدیران و کارشناسان متخصص و حرفه ای سازمانها برای ارایه آنها  است.

برخی از عناوین کارگاههای آموزشی نمایشگاه کار امسال شامل موارد ذیل است

 

رزومه نویسی 

مصاحبه، چالشی هیجان انگیز

کاربرد بازی سازی در فرایند جذب و استخدام

طراحی مسیر شغلی

آشنایی با بسترهای معتبر کاریابی داخلی و خارجی

تدوین مسیر توسعه فردی

تجربیات مدیران برتر از توسعه فناوری و محصول

پایان نامه، کاربردی سازی درآمدزا

سربازی نخبگان، چالشی قابل حل

مختصات مسیر نخبگان با کشف فرصت های زنجیره ارزش

ترسیم محیط کاری قبل از ورود

فریلنسری، درآمد ارزی در ایران

طراحی بوم کسب و کار

برند شخصی

بازی سازی در فرایند جذب و استخدام

-مسابقه ایده برتر :

این مسابقه با هدف جلب مشارکت دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه و استفاده از دانش ،تخصص و خلاقیت و نوآوری آنها   برای حل چالشهای سازمانها  وهمکاری با سازمانها جهت  شناسایی دانشجویان خلاق و توانمند  برای ورود به بازار کار برگزار می گردد.کارفرمایان در هنگام ثبت نام در نمایشگاه  جهت حضور در این مسابقه می توانند اعلام آمادگی نمایند و  کارجویان نیز  می بایست  از  نیمه اردیبهشت ماه برای شرکت در این مسابقه ثبت نام کنند.

-نشست تخصصی تصمیم گیرندگان حوزه اشتغال در سه بخش صنعت دولت و دانشگاه :

در نمایشگاه کار امسال  نشست مشترك مديران دولت، صنعت و دانشگاه  در خانه گفتگوی دانشگاه  برگزار میگردد. هدف اين برنامه  ايجاد فرصتي براي هم انديشي مديران دولتي، جامعه دانشگاهي و فعالان صنعت در راستاي حل چالشهاي اشتغال فارغ التحصيلان و دانشجويان و تدوين توافق‌نامه‌هايي با رويكرد همكاري بلندمدت آنها در اين حوزه مي‌باشد. همچنين حضورمديران وزارتخانه‌هاي متولي اشتغال، مديران دستگاه‌هاي فرهنگي از جمله سازمان تبليغات، صدا و سيما، رسانه‌ها، وزارت ارشاد، مديران نهاد‌هاي انقلابي شامل بنياد مستضعفان، ستاد اجرايي فرمان امام (ره)، سازمان بسيج مستضعفين و آستان قدس، همچنين مديران برخي از نهادهاي آموزشي شامل وزارت علوم، بهداشت و سازمان فني و حرفه‌اي و استاندار و شهر داری تهران و برخي از خيرين و واقفين و مديران شركتهاي دولتي و خصوصي داخلي و بين المللي در اين  رويداد مي‌تواند در جلب مشاركت آنها براي انجام اقدامات  مناسب در این حوزه  بسيار اثر گذار باشد.

-ارایه خدمات  مشاوره شغلی:

یکی از خدمات جانبی نمایشگاه کار دانشگاه تهران ، حضور گروهی ازکارشناسان،مدیران  و فارغ التحصیلان خبره دانشگاهی و سازمانی  به عنوان مشاوران جهت هدایت شغلی کارجویان می‌باشد تا زمینه بهره‌گیری اثربخش این افراد از فرصت‌های شغلی موجود در نمایشگاه و ترسیم مناسب برنامه ریزی مسیر شغلی   اینده آنها متناسب با توانمندی ها و استعدادهایشان  فراهم گردد.

-ارایه خدمات ارزیابی کارجویان:

در نمایشگاه امسال شرکتهای معتبری برای ارزیابی ویژگیهای شخصیتی و توانمندی ها و استعدادهای کارجویان حضور خواهند داشت و با ارایه گزارشهای دقیق و علمی به  کارجویان به  شناسایی استعدادها، علاقه‌مندی‌ها و توانمندی هایشان کمک خواهند کرد.

-ارزیابی برند کارفرمایی سازمانها:

شرکت‌های موفق و پیشرو در حوزه منابع انسانی برند کارفرمایی را زیربنای استراتژی خود در روند کارمندیابی و پیروزی در نبرد جذب استعدادهای قرار می‌دهند و سازمان‌های معتبر در سراسر دنیا همواره به دنبال بهبود سطح برند کارفرمایی خود به‌ویژه در بین فارغ التحصیلان و دانشجویان مستعد و نخبه دانشگاه‌های مطرح که در واقع می‌توانند ظرفیت ورودی بالقوه سازمان باشند، هستند. در نمایشگاه کار دانشگاه تهران با استفاده از یک ابزار‌ معتبر و علمی، برند کارفرمایی شرکت‌ها از نگاه فارغ التحصیلان و کارجویان مستعد و نخبه دانشگاه‌های معتبر در کشور ارزیابی می‌شود و نتایج آن را در اختیار سازمان‌ها قرار می دهد. علاوه بر این در پایان نمایشگاه کار، کارفرمایان برتر از منظر فارغ التحصیلان و دانشجویان از سوی دانشگاه تهران معرفی و به آنها تندیس اعطاء خواهد شد.